Nákupní zvyklosti

Dovolím si říct, že nákupní zvyklosti obyvatel se mění velmi pomalu, avšak reakce obchodů na naše přání jsou ještě pomalejší. V našem městečku se ke svému ideálnímu nákupu přiblížím velice lehce, někdy vůbec.
Nejsem vůbec náročná na počet obchodů, které by se snad měly ve městě provozovat. Stačil by mi jeden. Absolutně netoužím běhat z obchodu do obchodu, takže ráda přijdu, koupím a odejdu spokojeně domů. Spokojenost se ale nekoná.
čtverce z fazolí
Ideální podnik
Pro mě je to představa obchodu, kde koupím vše, co potřebuji k zajištění chodu domácnosti. Asi před 5 lety bych byla s nabídkou produktů naprosto spokojená. Ovšem doba nás nutí přemýšlet. Přemýšlet nad tím co kupujeme, jak to kupujeme, od koho kupujeme. Rádi bychom nakoupily bezobalově, netoxicky, co nejvíc přátelsky přírodě a hlavně zdravě.
Poslední dobou mám například problém koupit recyklovaný toaletní papír, který byl ještě před půl rokem spíš doplňkem sortimentu pro pár ekomaniaků. Nedokážu posoudit, do jaké míry je to způsobeno přístupem prodejce, do jaké míry může výrobce reagovat na poptávku. Proč na mě najednou z televize bliká reklama na super měkký, chemicky vybělený, voňavý toaleťák? Snaží se nám výrobci za každou cenu nacpat zboží, o které nemáme zájem, hlavně aby oni nemuseli měnit své zvyklosti, svou výrobu, inovovat a snažit se vyhovět potřebám a přáním obyvatel, kterým záleží na budoucnosti a na vlastním zdraví?
To je, řekla bych, podstata celé věci. Nevidím na trhu takovou nabídku, která by vyhovovala potřebám moderního člověka, a hlavně by byla běžně dostupná.
hromádka zeleniny
Hudba budoucnosti?
Přála bych si vejít jednoho dne do krámu, koupit poctivé pečivo, koupit nezabalené suché potraviny všeho druhu, koupit čerstvé neobalené ovoce, zeleninu, maso. Koupit poctivou uzeninu, jejíž složení nebude obsahovat neznámá slova a nebude delší než jeden řádek textu. Koupit si kompletně netoxické produkty z drogerie a kosmetiky, a ještě si moct vybrat. Ráda bych i dětem vybrala pár dobrot, ale když začnu číst složení, připadá mi, že čtu spíš složení prášku na praní a ne pochutiny, kterou bych s radostí koupila svému dítěti.
Doufám, že se výrobci jednou vzpamatují a zareagují. Pevně věřím, že je k tomu naše měnící se nákupní zvyklosti donutí.